2 maanden voor vertrek - Reisverslag uit Montfort, Nederland van Mariska Goertz - WaarBenJij.nu 2 maanden voor vertrek - Reisverslag uit Montfort, Nederland van Mariska Goertz - WaarBenJij.nu

2 maanden voor vertrek

Door: Mariska Goertz

Blijf op de hoogte en volg Mariska

27 Juni 2016 | Nederland, Montfort

Hallo allemaal,

Zoals velen van jullie waarschijnlijk wel al weten ga ik in Augustus een rondreis doen door Bali. Opeens besloot ik vandaag om al mijn reiservaringen vast te leggen in een blog. En nee, niet omdat ik nu zo megalang weg blijf want het zijn maar 3 weken, maar meer om jullie te vertellen wat deze reis met mij doet en wat ik allemaal mee maak.
Dit is mijn eerste blog en die gaat erover waarom ik heb gekozen om deze reis te maken.

Degene die mij goed kennen, weten dat deze reis een grote stap voor mij zal zijn. Helemaal alleen met onbekende mensen in een groep naar de andere kant van de wereld. Wie had gedacht dat ik dit ooit zou doen? 3 weken weg uit mijn oude vertrouwde leventje, omringd door nu nog onbekende mensen in een vreemd land aan de andere kant van de wereld met een hele andere cultuur dan ik gewend ben.

Soms moet je gewoon uitdagingen aangaan en uit je comfort- zone stappen. Dit heb ik dan ook gedaan, alhoewel ik er wel lang over heb moeten nadenken. Ik wilde sowieso weg maar wist niet waarheen en met wie. Vriendinnen gaan uiteraard met de vriendjes op vakantie of de vakanties kwamen niet overeen met elkaar waardoor je toch niet samen kunt gaan. Na een beetje googelen kwam ik uit bij reisbureau Fox met tal van groepsreizen en singlereizen. Waar moet ik in godsnaam beginnen en waar wil ik heen dacht ik. Na een aantal dagen zoeken kwam ik steeds terug bij de rondreis Bali. Deze reis sprak me enorm aan en Bali leek me gewoon ontzettend mooi. Maar er gingen zoveel gedachtes door mijn hoofd. Wat als er alleen maar ouderen meegaan en ik de enige twintiger ben? Wat als ik heimwee krijg? Wat als ik met niemand een band krijg? Allemaal dat soort dingen. Gelukkig heeft Fox een leeftijdstabel waar je kunt zien welke leeftijden er meegaan. Hier bleek dat er juist heel veel jongeren zich hadden aangemeld voor deze reis. Uiteindelijk kwam ik uit op een forum waar een aantal reisgenoten al gesprekken hadden. De geruststelling dat er meerdere van mijn leeftijd mee gingen heeft me over gehaald om deze vakantie te boeken. Wow, ik ga gewoon naar Bali. Ik kan het nog steeds niet geloven :)

Na het boeken van de reis kon ik niet meer terug en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik heb zelfs nog 3 dagen extra verlenging bij geboekt. Inmiddels heb ik al met mijn reisgenoten een groepsapp en een kennismaking gepland voordat we naar Bali gaan. Een aantal reisgenoten komen uit de buurt en met 1 meisje ben ik zelfs al gaan winkelen. Voor mij toch wel een hele geruststelling dat ik al iemand een beetje ken voor ik vertrek.

Over 2 maanden ben ik gewoon al in Indonesi

  • 27 Juni 2016 - 16:34

    Lisanne:

    Ik entertain je wel in het vliegtuig!

  • 27 Juni 2016 - 16:41

    Sjoerd :

    Sjoon gesjreve maedje. Geit helemoal good komme mit dien reis noa Bali.

  • 27 Juni 2016 - 17:03

    Marlies Wackers:

    WoW Mariska, dat wordt vast een geweldige reis. De voorpret is ook al leuk

  • 28 Juni 2016 - 00:15

    Monique Wolters:

    wat een mooie uitdaging die je aangaat! Wens je heel veel plezier op deze reis en veel verhalen wijzer!

  • 19 Augustus 2016 - 20:32

    Riny Koenen:

    Hoy Mariska iwe hebben je blog gelezen is toch wel spannend voor je maar als je samen reist krijg je ook contacten dat lukt jou wel we hopen dat je een mooie vacantie tegemoet gaat je hebt het verdiend en geniet ervan we wensen je alle goeds een mooie vlucht en een veilige landing heel veel gr Jan en Riny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 27 Juni 2016
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 3706

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 08 September 2016

Rondreis Bali

Landen bezocht: