rondreis in volle gang. - Reisverslag uit Banjar Celukbuluh, Indonesië van Mariska Goertz - WaarBenJij.nu rondreis in volle gang. - Reisverslag uit Banjar Celukbuluh, Indonesië van Mariska Goertz - WaarBenJij.nu

rondreis in volle gang.

Blijf op de hoogte en volg Mariska

01 Januari 1970 | Indonesië, Banjar Celukbuluh

Even een nieuwe poging om mijn blog te plaatsen. De rondreis is in volle gang. We hebben er al hele mooie, drukke en vermoeiende dagen op zitten.

Nadat we waren aangekomen om 22.00uur savonds, moesten we de volgende dag vroeg op staan voor een mountainbike tour. Deze was heel mooi. We zijn langs de rijstvelden van Ubud geweest en in Balinese huisjes een kijkje gaan nemen. De tweede dag zijn we vanuit Ubud naar Candidasa vertrokken. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij de olifantengrot. Ook was er nog een mogelijkheid tot raften. Het raften was een ontzettend gave ervaring. Zo leuk om eens gedaan te hebben.

Op onze derde dag hebben we een flinke wandeling gemaakt in Candidasa door het bos. Er was prachtig uitzicht om ons heen. Maar met het klimaat hier wandelen, was best zwaar. Het is hier heel benauwd en als je 5 minuten hebt gelopen transpireer je al overal. Gelukkig waren er ook nog schaduwplekken en zijn we regelmatig gestopt. 's middags hadden we eindelijk even tijd voor onszelf en hebben we natuurlijk gebruik gemaakt van het zwembad en de zee.

De vierde dag (gisteren) hadden we een lange busrit. Vanuit het oosten van Bali zijn we verder getrokken naar het Noorden. Onderweg hebben we de besakih tempel bezocht en geluncht bij uitzicht op de vulkaan. De wegen zijn hier zo slecht dat de bus blijft schommelen. Als je nog geen wagenziek was, werd je het wel. Aan het geschommel kwam geen einde aan. De busrit was dan ook niet zo fijn.

Inmiddels heb ik de eerste nacht in het derde hotel erop zitten. Vanochtend ben ik vroeg opgestaan (6.00uur) om met een bootje dolfijnen te spotten op zee. Het was zo mooi en zo bizar dat het hier allemaal kan. Vanmiddag gaan we nog snorkelen en naar de hot springs.

Vanaf het moment dat we zijn aangekomen, zijn we alleen nog actief bezig geweest en nog geen tijd gehad om uit te rusten. Na een paar dagen ga je dit wel merken. Maar vanaf donderdag heb ik nog een hele week extra om bij te komen. Dan is de rondreis ten einde.

De groep is echt heel leuk. Allemaal aardige mensen en alles pakt zich goed samen. Het is een gezellige boel bij elkaar. Maar het is ook wel weer even fijn om even een momentje voor jezelf te hebben.

Tot de volgende keer!

• 28 Augustus 2016 - 09:17

Margo:

Wow Mariska, wat een prachtige ervaringen allemaal. Een reis om nooit te vergeten. Veel plezier verder met alle Balinese avonturen!

• 28 Augustus 2016 - 09:48

Riny Koenen:

Hallo Mariska wat mooi wat jullie allemaal gezien hebben wat een avontuur.Geniet van de komende
    dag en veel plezier van ons.gr Jan en Riny.

• 28 Augustus 2016 - 13:43

Monique Wolters:

Mariska, zoals jij de omgeving beschrijft, krijg je geĺijk zin om af te reizen naar Bali.Om iedereen mee te laten genieten op deze manier is een goede recensie voor ergens op vakakantie te gaan.In mijn tijd was het geen bloggen, maar alles op kladpapiertjes schrijven.Wens je nog veel onvergetelijke reismomenten!